2013. december 23., hétfő

Kávés torta - Karácsonyi köntösben

Kávés torta - Karácsonyi köntösben

Gyakorlat teszi a mestert - mondja a közmondás. Ez igaz is. Immár harmadszorra készült el nálunk Dina barátnőm, fergeteges kávés tortája. Első nekifutásra, ronda lett, de finom, igaz túl erős kávét főztem, szóval ütött rendesen. Valamint csak csokibevonatot kapott. Másodszorra már eltaláltam a kávé erősségét és marcipán bevonat került, rá, ami szintén elég rondára sikerült, de a búvárúszó évzárón így is nagy sikert aratott. Ma harmadszorra is nekifutottunk, és a torta 95%-át a lányaim készítették. Ez kerül majd holnap a dédinél a nagy családi karácsonyi összejövetelen az asztalra. Ezért aztán karácsonyi köntöst kapott.
A recept megtalálható Dina oldalán, de itt is közzéteszem. Nekem 18 cm átmérőjű a tortaformám, és ahhoz is elég a receptben megadott mennyiség.

Recept egy 15 cm átmérőjű formához:

Tészta:
3 tojás szétválasztva
12 dkg cukor
12 dkg liszt
0,7 dl olaj
kb. 1 dl tej
egy kis tasak 2 az 1-ben jó minőségű cappuccino granulátum (mi sima kávégranulátomut tettünk bele, egy teás kanálnyit)

Krém I.
1,5 evőkanál vaníliás pudingpor
3 evőkanál cukor
1 evőkanál liszt
2 dl tej
4 evőkanál tejpor
15 dkg vaj

Krém II.
1,5 evőkanál vaníliás pudingpor
1,5 dl lefőzött kávé (most koffein mentes, mert kisebbek is lesznek)
3 evőkanál cukor

A tojások fehérjét 8 dkg cukorral fényes habbá verjük. A sárgájához adjuk a maradék 4 dkg cukrot, az olajat, és 1 dl tejet, elkeverjük, beleszitáljuk a lisztet, és hozzáadjuk a granulátumot. Mehet bele a hab, 170°C-on jó 40 perc alatt sült készre. (Ne szörcsögjön a teteje enyhe nyomásra.) Én tűpróbáig sütöttem, mert nincs hőmérőm. 
Készül a torta tésztája és a krémek.
A vaníliás krémhez a tejport kikeverjük a vajjal, a többit pedig sűrű péppé főzzük, kihűlés után összekeverjük.

A kávés krémet összefőzzük, hagyjuk kihűlni.

A tortát három lapra vágjuk, a vaníliás krém tetejére nyomjuk habzsákkal a kávés pudingot, kívülről a vaníliás maradékával kentjük körbe. Aztán a hűtőben hagyjuk megdermedni, pár órán keresztül.

Az összeállítás.
Utána jöhetett a marcipán bevonat és díszítés. Szerintem nagyon ügyesek voltak a csajok, nekem kevés munkám volt benne.
Díszítés és a végeredmény. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése