2014. január 9., csütörtök

Csirke fajitas

Kedves blogtársam (Konyhalál) kedden új játékot hirdetett,  Konyhalál közös kedd címmel, melynek az első témája a madár volt. Az ide beérkezett receptek között találtam ezt a fantasztikus ételt, melyet a Napfény és fűszer blog írója tett közzé. Mivel sokszor készítünk itthon gyrost, így megtetszett ez a recept is. Gondoltam el is készítem ebédre, hátha tetszeni fog a családnak. Nem csalódtam, mindenki odavolt érte, igaz a nagyobbik lányomnak külön vettem ki a megsütött húsból, még mielőtt hozzáraktam volna a paprikát és a hagymát, mert úgy nem enné meg. Következzék hát a recept, kisebb módosításokkal.

HOZZÁVALÓK
- 1 kg csirkemellfilé
- 2 kis fej lilahagyma szálasra vágva
- 2 paprika csíkokra vágva
- kevés só
A pác:
- 5-6 ek. olívaolaj
- 1 csomag gyorspác (most olyan volt itthon, ami mindenféle húshoz jó)
A tortilla:
- 20 dkg liszt
- 10 dkg kukoricaliszt
- 1 csomag sütőpor
- 1 tk. só
- 2 ek. olaj
- kb. 2 dl langyos víz
A fokhagymás tejföl:
- 1 nagy doboz tejföl
- 1-2 gerezd fokhagyma összezúzva (én reszeltem)
- só
A tálalás:
-saláta
-reszelt sajt

A pác hozzávalóit összekevertem. A húst felcsíkoztam és bepácoltam. Készítésig a hűtőbe tettem. A tortilla hozzávalóit bedagasztom (a vizet fokozatosan adagolva) és 20 percre félretettem pihenni. Pihentetés után 8 részre osztottam és gömbölyítettem. Minden gombócot, jó vékony kör alakra nyújtottam. Száraz palacsintasütőben oldalanként 1-2 percig sütöttem a lapokat amíg kezdett hólyagosodni és imitt-amott barna pöttyös lett.

A bepácolt hús felét forró serpenyőben, pár perc alatt megsütöttem. Amikor átpuhult hozzáadtam a hagyma és a paprika felét és összepirítottam. Legvégül megsóztam. A másik fél adagot ugyanígy készítettem. Ha más zöldséget is használunk akkor a hústól külön süssük össze azokat, hogy kissé roppanósak maradjanak.

A tejfölt összekevertem a fokhagymával és a sóval.

A tortillát megkentük a fokhagymás tejföllel, ráhalmoztuk a zöldséges csirkefalatokat, szórunk rá sajtot (ezt én elfelejtettem) és salátát, összetekerjük és már ehetjük is.

Csirke fajitas

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése