2014. január 16., csütörtök

Uvima gyümölcskenyere

Nálunk is elkészült ez a finom gyümölcskenyér, mivel a héten is sütöttem brióst a lányoknak. Maradt három tojásfehérjém, és nem volt kedvem sem macaronhoz, sem habcsókhoz. Dinától vettem a receptet, és ismét nem csalódtam. :)

Hozzávalók, ahogy én készítettem:
3 tojásfehérje
9 dkg porcukor
10 dkg vegyes aszalt gyümölcs (aszalt barack, fekete cseresznye és meggy, plusz fél-fél marék kockázott marcipán és kockázott étcsokoládé)
1/2 narancs reszelt héja és 1/4 narancs leve
6,5 dkg liszt
6 dkg durvára vágott dió
1/2 kanál rum (ez nálam elfelejtődött)

Elkészítés:
A fehérjéből nagyon kemény habot verünk a lassan adagolt porcukorral, ráhalmozzuk az összes többi hozzávalót, és óvatosan, de alaposan átforgatjuk. Sütőpapírral bélelt őzgerincformában 30-35 percig sütjük alacsony hőfokon (minimumon sütöttem gázsütőn). Mikor tenyerünkkel gyengéden benyomva már nem szörcsög, akkor kész. Rácsra fordítjuk formával együtt, negyed órás hűlés után kiborítjuk, lehúzzuk a sütőpapírt és teljesen kihűtjük.

Én a macaronba töltött tejszínes csoki maradékával vontam be, eddig a hűtőben tároltam az eldobható habzsákban, most forró vízbe téve felolvasztottam és felhasználtam. :)

Az a bizonyos gyümölcskenyér :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése