2014. január 9., csütörtök

Zsemle

Szintén Tücsök Bogár oldalán találtam ezt a fincsi zsemle receptet, amit a héten már kétszer el is készítettem. Elsőre teljesen a leírás szerint, másodszorra kicsit változtattam rajta.

Hozzávalók:
50 dkg liszt (másodszorra 30 dkg finom és 20 dkg teljes kiőrlésű lisztet használtam)
2,5 dkg élesztő
3 ek. méz
2 dl meleg víz
2 dl joghurt
1 ek. olaj
1,5 tk. só

Elkészítés:
A lisztet a dagasztó tálba teszem. A közepén kis fészket alakítok ki. Belekanalazom a mézet. Rámorzsolom az élesztőt. Felöntöm egy kevés meleg vízzel és hagyom, hogy felfusson (15 perc). Hozzáadom a többi hozzávalót és jól kidagasztom. Meleg helyen egy órán át kelesztem. Lisztezett munka felületen átgyúrom. Ez szintén egy kicsit lágyabb tészta, úgyhogy bőven alá kell lisztezni! 12 részre osztom. Kialakítom a zsemle formákat. Sütőlapos lemezre helyezem és további 30 percet kelesztem. 200 fokos sütőben addig sütöm, amíg a teteje aranybarna színűvé nem válik (20-25 perc). A teljes kiőrlésű lisztesnek kellett fél óra sütés.

Zsemlék

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése