2014. február 27., csütörtök

Hajdinafelfújt

Mostanában nagyon rákattantam a különböző magokra. Ma hajdinából készítettem felfújtat csokiöntettel, a frankfurti leves mellé. Szerintem ez is fincsi.

Hozzávalók:
20 dkg hajdina
5 dl tej
3 dl víz
6-8 evőkanál cukor
3 tojás
1 csomag vaníliás cukor
reszelt citromhéj
csipet só

Elkészítés:
A hadinát 15 percre beáztatom a 3 dl forró vízbe. Utána a tejet a sóval felforralom, beleöntöm a hajdinát. Ismét felforralom, majd lefedve, 15 percig főzöm lassú tűzön. Belekeverem a vaníliát és hagyom langyosra hűlni. Míg a kása hűl, a tojást kettéválasztom, a sárgáját habosra keverem a cukorral és a reszelt citromhéjjal. A tojásfehérjét kemény habbá verem, a tepsit kibélelem sütőpapírral, a sütőt előmelegítem 180 fokra. Miután a kása kihűlt, hozzákeverem a cukros tojássárgáját, végül a tojáshabot óvatosan hozzáforgatom, az előkészített tepsibe öntöm, és az előmelegített sütőben jó fél órát, tűpróbáig sütöm. Most főzés nélküli csokoládékrémmel tálaltam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése