2014. április 27., vasárnap

Mini puncstorták a SAD 24-re :)

Kedves barátnőm, Dina háziasszonya a SAD 24. fordulójának. Már egy ideje nézegettem ezt a játékot, de úgy éreztem nem vagyok én ehhez elég ügyes. Dina viszont nyüstölt kicsit, hogy ne már te is meg tudod csinálni. Így belevágtam, bár nem sok reményt fűztem hozzá. Azt tudtam, hogy nagy méretű tortát nem szeretnék, mert mostanában igencsak sokat ettünk. Azt gondoltam, hogy mini puncstortákat csinálok, mert már régebben szerettem volna készíteni, és a farsangi tortánál maradt bőven a saját készítésű fondantomból, így az is biztos volt, hogy azt használom bevonásra. A végeredmény finom, de nem túl bonyolult tortácska lett. A tortagyűrűket wcpapírguriga, alufólia és cellux felhasználásával készítettem, ami a képeken is látható.

HOZZÁVALÓK
Tészta:
4 tojás
8 dkg liszt
8 dkg cukor
reszelt citromhéj
Töltelék:
10 dkg cukor
0,5 dl víz
0,33 dl rum
0,33 dl málnaszörp
1/2 citrom leve
3 evőkanál házi sárgaringló lekvár
Bevonat:
házi fondant

ELKÉSZÍTÉS
A 4 tojásos piskótát egy kb. 20*30 cm-es tepsiben megsütöttem. Amikor kihűlt kb. 8 cm átmérőjű korongokat vágtam ki belőle 8 db-ot. A maradék tésztát apróra tépkedtem egy tálba. Egy kis lábosba beleöntöttem a 10 dkg cukrot, és a fél  deci vizet. Addig melegítettem amíg a cukor felolvadt. Levettem a tűzről, belekevertem a citrom levét. Amíg hűlt elkészítettem a tortagyűrűimet. Amikor lehűlt a cukros szirup beleöntöttem a rumot és a szörpöt is, majd az apróra tépkedett tésztára csurgattam. Vigyázzunk mert nem biztos, hogy az egész szirup kell. Hozzáadtam 3 evőkanál finom lekvárt, és alaposan összekevertem. Jöhetett az összeállítás. Fogtam a saját készítésű tortagyűrűimet, tálcára tettem, mindegyik aljára tettem egy kis lekvárral megkent piskóta korongot. Ráhalmoztam a töltelék negyedét és ráhelyeztem a másik korongokat, amiknek az alját szintén megkentem lekvárral. Már csak le kellett súlyozni, és mehetett éjszakára a hűtőbe. Másnapra már csak a bevonás és a díszítés maradt. Kicsit húsvéti, kicsit tavaszi lett. Gyorsan elfogyott, mindenkinek jutott egy minitorta a családban. 

Valami készül...
A remekmű :D


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése