2014. április 6., vasárnap

Szakácsmustra III. (Nigella féle fordított ananász torta) és születésnap 3 felvonásban (paplansüti)

Ez a bejegyzés március 31-én kezdődött, ugyanis akkor töltöttem be a 40. évemet. Ennek alkalmából nővérem meglepett egy tortával, amit Dina barátnőnk készített, a kedvenc ízemben (kávés). Tényleg nagy meglepetés volt, mert tesóm aznap ért haza az ausztriai munkahelyéről és mégis szakított rám időt, a párommal szövetkezve. Nagyon jól esett.

 

A folytatás április 2-án volt. Nálunk az edzésen az a szokás, hogy az ünnepelt megvendégeli a többieket, így nekiállta sütni. Gondoltam a paplansüti épp megfelel erre az alkalomra. Kinézete alapján sajnos a bevállalom kategória illik rá. Mivel kicsi kockákra akartam szeletelni, úgy gondoltam sűrűbb rácsozatot teszek rá, mint ahogy eddig a képeken láttam. Ez nem volt jó döntés. :D Az íze viszont fenomenális lett és semmi perc alatt elfogyott. A receptet Szani konyhájából vettem, nem is másolom ide, ott mindenki megtalálja. És jöjjön a bevállalom kép. :D


Még mindig nem volt vége a szülinapozásnak, mert a partit csak szombaton, azaz április 5-én tartottuk. Ráadásul kisebbik lányomnak aznap délután volt egy versenye Kecskeméten. Hogy ne maradjon ki mindenből, amíg a nagy és apa elmentek bevásárolni, mi nekiálltunk, és megsütöttük a Szakácsmustra III. fordulójára szánt tortát. Lett belőle egy 23 cm átmérőjű, és négy mini, hogy a kiscsaj vihesse magával a versenyre. Természetesen ez sem lett tökéletes, mert nem figyeltem eléggé, de mindenkinek nagyon ízlett. A receptet a Nigella expressz című könyv, Villámretro fejezetéből vettem, ami nekem pdf-ben van meg. 

Ananászos fordított torta

HOZZÁVALÓK
vaj a forma kikenéséhez
2 ek. cukor
6 szeletkonzerv ananász (nálam kb. 1,5 doboz fogyott el)
45 ml ananászlé a dobozból
11 db cukrozott cseresznye
150 g liszt
150 g puha vaj
150 g cukor
1 1/2 tk. sütőpor
3/8 tk. szódabikarbóna
3 tojás

ELKÉSZÍTÉS
Melegítsük elő a sütőt 200 fokra. Vajazzuk ki a tatin formát (felül 24 cm, lent pedig 20 cm átmérőjű), vagy egy 23 cm-es tortaformát, nem csatosat az eredeti recept szerint, de az enyém csatos volt. Szórjunk a kivajazott felületre 2 ek. cukrot (ezt kifelejtettem, ezért lett halovány a tortám teteje), és rendezzük el az ananász szeleteket kör alakban. Minden ananászkarika közepébe biggyesszünk egy-egy cseresznyét, a maradékkal pedig töltsük ki a kimaradt részeket (mi ezt ananászdarabokkal helyettesítettük). Tegyük a lisztet, a sütőport, a szódabikarbónát, a cukrot, a vajat és a tojásokat robotgépbe és dolgozzuk a keveréket teljesen simára, majd lazítsuk fel 45 ml ananászlével. Óvatosan töltsük a tésztát az ananászkarikákra, és nagyon finoman terítsük szét, mert alig fogja elfedni. 30 percig süssük, majd spatulával körben lazítsuk fel a szélét, fektessünk rá egy tányért, és hirtelen mozdulattal fordítsuk meg az egészet. Készen is van a finom desszert.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése