2014. július 18., péntek

Blogkóstoló 17. - Cantuccini

A nyári táboroztatás alatt nem sok időm van sütni főzni, de ez annyira egyszerű és finom, hogy már négyszer is elkészítettem. A receptet Gertitől vettem a Sütit akarok blog írójától, akit nekem sorsoltak a blogkóstoló 17. fordulójában. Nagyon örültem, amikor elkezdtem nézegetni a blogját, mert egyszer vettem a boltban cantuccinit, és nagyon ízlett a családnak. Gerti blogján pedig meg is találtam, és mint kiderült igen egyszerű recept, bármikor össze lehet dobni a nagy rohanások közepette is. A végeredmény pedig fenomenális. Nálam már készült mogyorós-csokis, mogyorós, és kesudiós változatban is. Mindegyik pillanatok alatt elfogyott. :) Jöjjön hát a recept.

HOZZÁVALÓK
240 g liszt
1 kk. sütőpor
180 g cukor
1 cs. vanillincukor
2 tojás
80-100 g pörkölt törökmogyoró, vagy kesudió, vagy mandula ízlés szerint
60 g étcsoki, apró darabokra vágva

ELKÉSZÍTÉS
Minden hozzávalót egy tálban összekeverünk, a mogyorót és a csokit csak akkor adjuk hozzá, ha már összeállt a tésztánk. Kicsit gyúrjuk kézzel, amíg össze nem áll, de ne lepődjünk meg, nagyon ragadós lesz. Ezen csak a sok kézlisztezés segít.Két kis hengert formázunk a tésztából, mehet a kettő egymás mellé egy nagy gáztepsire, és 180 fokon 20-25 percig sütjük. Ezután kivesszük, rácson hagyjuk hűlni egy kicsit, a sütőt pedig levesszük 140 fokra. A megsült hengereket átlósan felszeleteljük 1-2 cm vastag szeletekre, amiket ugyanarra a tepsire visszapakolunk, és mehetnek napozni. A második körben igazából nem is sülni fog, hanem száradni a kekszünk. Ilyenkor lehet szabályozni, hogy mennyire legyen kemény, ettől függően hagyjuk bent 5-12 percig. Nyugodtan nyitogathatjuk (azért ne fél percenként), és tesztelhetjük, hogy olyan-e már, amilyet mi szeretnénk.

Mogyorós és kesudiós cantuccini :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése