2014. december 17., szerda

Blogkóstoló 20. - ismét duplán :)

Az évvégi felfordulásban, majdnem elfelejtkeztem a Blogkóstoló 20. fordulójáról, melynek házigazdája Serpenyő Virtuóz. Ismételten egy eddig számomra új blogot sorsolta nekem, aminek természetesen nagyon örültem, mert imádok új blogokat megismerni. A Katica konyhája blogról sikerült ismét két receptet is elkészítenem. Az egyik a Hagymás-majorannás csirkemáj, a másik pedig Karácsonyi csillagok linzer lett. Kicsi változtatásokkal készült el mind a kettő recept nálam.
Jöjjön elsőnek a Hagymás-majorannás csirkemáj, amit páromnak készítettem el, mert más nem szereti itthon a májat. Neki viszont nagyon ízlett, ette főzelékkel és párolt rizzsel is.

Hagymás-majorannás csirkemáj

HOZZÁVALÓK
40-50 dkg csirkemáj
10 dkg sertés zsír (én a zsírt pár evőkanálnyi olajjal helyettesítettem)
4-5 fej vöröshagyma (közepes) 
2 cikk fokhagyma 
1/2 dl fehér bor (nálam száraz vörösbor volt itthon)
só 
bors 
paprika 
majoránna 
annyi tej, hogy a májat ellepje

ELKÉSZÍTÉS
A májat letakarítom kicsit az inas részről, ráöntöm a tejet, hagyom állni, míg elkészítem a többi hozzávalókat. A hagymát karikákba vágom és egy kicsit szétszedem egymástól, a fokhagymát lereszelem. Az olajat egy lábasban felmelegítem, és beledobom a hagymát, addig sütöm, míg zsírjára sül, hozzáadom a fokhagymát és a bort, és befűszerezem, sóval, borssal és paprikával, majd addig párolom míg újra visszasül a zsírjára (pár perc) ekkor hozzáadom a májat, lehet egészbe is hagyni a csirkemájat, vagy felcsíkozni, megszórom majoránnával és addig párolom, hogy a közepe még egy kicsit rózsaszín legyen, esetleg utána fűszerezem, fedővel lefedem, így hagyom kb. 5-10 percet "pihenni".

Kelkáposzta főzelékkel
 Karácsonyi csillagok linzer

Minden év decemberében a versenyek végeztével évzárót rendez a DVCSH Uszonyos- és Búvárúszó Egyesület, melynek én is és a kisebbik lányom is tagjai vagyunk. Mindig valami finomságot szoktam vinni. Most viszont nagyon kevés időm volt rá, így döntöttem e mellett a linzer mellett. Nálam ugyan nem csillag alakú lett, viszont a saját magam által készített eperdzsemmel töltöttem. Sajnos elfelejtettem lefényképezni a kész művet, így csak egy kicsit túlsült darab maradt itthon, amit le tudtam fényképezni. Az íze viszont nagyon jó lett, semmi perc alatt tűnt el az évzárón. 

HOZZÁVALÓK
30 dkg finom liszt 
25 dkg vaj vagy ráma, de inkább vaj 
10 dkg cukor 
8 dkg darált mandula 
1 teás kanálnyi fahéj 
1 teás kanálnyi kakaó 
1 késhegynyi őrölt szegfűszeg (nem volt itthon)
1 késhegynyi kardamom (ez sem volt itthon, így a tésztába egy teáskanálnyi mézeskalács fűszerkeverék került)
Eperlekvár, vagy valamilyen piros az összeragasztáshoz
ELKÉSZÍTÉS
A tészta hozzávalóit összegyúrom, és hagyom hideg helyen minimum egy órát pihenni, mivel tojás mentes, így lehet egy éjszakát is hűtőben tárolni, semmi baja nem lesz. Kb. 3 mm vastagra nyújtom és csillag formával kiszúrom, sütőpapírral bélelt tepsiben sütöm 10-15 percet (sütőfüggő) 180 fokon. Egy adagból kb. 60-70 db lesz, a kiszúró nagyságától függően. Kihűlés után a lekvárral összeragasztom a linzereket.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése