2014. december 24., szerda

Karácsonyi marlenka

Idén a marlenkát választottam karácsonyi sütinek, mivel édesanyámat is meghívtuk, és ő szalakális sütit szokott sütni, gondoltam valami mással rukkolok elő. Jól tettem, mert egy tálca sütivel a kezében állított be, ami természetesen nem is lehetett más, mint a jól ismert szalakális. Igaz én nem az eredetit készítettem el elsőre, de biztosan ki fogom próbálni azt is. Elég időigényes de megéri, mindenkinek ízlett, aki kóstolta.

Hozzávalók
A tésztához
2 evőkanál méz
2 evőkanál kakaó
2 egész tojás
2 kávéskanál szódabikarbóna
20 dkg cukor
15 dkg margarin
40 dkg liszt
A krémhez
2 csomag vaníliás puding
1 l tej
2 evőkanál liszt
37,5 dkg margarin
2 csomag vaníliás cukor
30 dkg cukor
A tetejére
reszelt csokoládé

Elkészítés

A tésztának való alapanyagokat jól összedolgozzuk, 4 cipót készítünk belőle. Mivel egy kicsit ragacsos a tészta, nehézkes a nyújtása. Eleve sütőpapíron célszerű ellapítani, majd közepes tepsi hátulján a sütőpapírral megsütjük egyenként kb. 7-9 percig. Minden tésztalap alá tegyünk új sütőpapírt. 
A pudingport és a lisztet összekeverjük, majd az 1 l tejjel főzzük keményre. A margarint 30 dkg cukorral és a vaníliás cukorral habosra keverjük. Mikor már langyos a puding, belekeverjük a cukros margarint, simára dolgozzuk. A 4 lapot megtöltjük a krémmel, a felső tésztalapra is krém kerül, majd ezt reszelt csokoládéval bőven megszórjuk. Hűtőszekrényben hagyjuk állni néhány órát, hogy a tésztalap megpuhuljon és az ízek összeérjenek.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése