2014. december 4., csütörtök

Krumplis pogácsa

Tegnap töltött burgonyát készítettem ebédre, és a kikapart belsejét eltettem. Ma jött is az ötlet, hogy készítek belőle krumplis pogácsát. A gondolat jó volt, mert a 60 db pogi pillanatok alatt eltűnt. :) Én most az első elkészítési módot választottam, ugyan nem rácsoztam be, de kiszaggattam pogácsaszaggatóval, és a tetejére szezámmagot szórtam.

HOZZÁVALÓK
50 dkg liszt
2 dl tejföl
30 dkg áttört főtt burgonya (vagy 10 dkg krumplipehely 2 dl langyos tejjel elkeverve)
10 dkg vaj
3 dkg élesztő

a tetejére egy kissé felvert tojás, olvadó sajt, szezámmag, napraforgómag...

ELKÉSZÍTÉS
Az élesztőt belemorzsoljuk a tejfölbe, aztán a többi hozzávalóval összegyúrjuk (elég lágy tésztát kapunk). Ezután kétféleképpen készíthetjük tovább.

1.) A tésztát lisztezett deszkán kb. 2 cm vastagságúra és téglalap alakúra nyújtjuk. A tetejét éles késsel berácsozzuk, megkenjük felvert tojással, megszórjuk ízlés szerint sajttal, szezámmaggal, aztán egyenlő nagyságú (kb. 5 cm oldalhosszúságú) hasábokra vágjuk.

vagy

2.) A tésztát lisztezett deszkán fél centi vasragra és téglalap alakúra nyújtjuk. Balról jobbra, jobbról balra, fentről lefelé és lentről felfelé középre hajtjuk. Konyharuhával letakarjuk, és negyed óráig pihentetjük. Ezt a hajtogatást még kétszer megismételjük, ezután újra kinyújtjuk a tésztát, most már kb. 2 centi vastagságúra, a tetejét éles késsel berácsozzuk, megkenjük felvert tojással, megszórjuk ízlés szerint sajttal, szezámmaggal, aztán egyenlő nagyságú (kb. 5 cm oldalhosszúságú) hasábokra vágjuk.

A pogácsákat előmelegített sütőben kb. 200 fokon addig sütjük, míg az aljuk és tetejük megbarnul. A sütőből kivéve a pogácsa még meglehetősen lágy, langyosra hűtés előtt ne fogyasszuk!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése