2015. április 24., péntek

Túrós-sárgabarackos kombe - Blogkóstoló 22.

Elérkezett a blogkóstoló 22. fordulója, melynek házigazdája a Vöröskaktusz blog írója. Izgatottan vártam, hogy fortuna kinek a blogját adja nekem. A választottja Zsuzsi lett, a Táncoló fakanál bloggal. Hamar kiválasztottam, hogy mit szeretnék elkészíteni a blogról, de a kivitelezés váratott magára kicsit, mert rengeteg elfoglaltságom akadt. Végül elérkezett az idő, és ma nekiálltam a Túrós-aszalt gyümölcsös kombe, kicsit a mi ízlésünk szerint átalakított változatát elkészíteni. Mivel a család nem nagyon van oda az aszalt gyümölcsökért, így lecseréltem sárgabarack befőttre. A tésztából fél adagot készítettem, de a töltelék egész adag lett. Nagyon-nagyon gyorsan elfogyott. :)

Hozzávalók
margarin+olaj
1 tojás sárgája
barna cukor
tészta
30 dkg liszt
1,25 dkg élesztő
1,75 dl langyos tej
0,5 dl víz
1/2 teáskanálcukor
1/2 kiskanál só
töltelék
25 dkg túró
cukor (nem mértem, kóstoltam)
1 vaníliás cukor
1 citrom reszelt héja
1 tojás sárgája
egy kisebb jól lecsepegtetett sárgabarack befőtt felaprítva

Elkészítés
A töltelékhez valókat egy tányérban összekeverjük. A tésztához valókból lágyabb tésztát dagasztunk, 3 részre osztjuk. Kinyújtjuk az első lapot olyan vékonyra, amilyenre csak tudjuk, megkenjük az olvasztott margarin+olaj keverékével, én erre tettem a töltelék felét is. Kinyújtjuk a másodikat is, rátesszük az első tetejére, megkenjük a gyümölcsös túróval. Kinyújtjuk a harmadikat is, rátesszük a túrós réteg tetejére, ezt is megkenjük a margarinnal. Hajtogatjuk. Először a két hosszabb oldalát hajtjuk be kb. a tészta közepéig alulról is, felülről is. Ezután a keskenyebbik oldalát is behajtjuk a közepére, mintha egy könyv lenne, a széleit összecsípjük. Megfordítjuk és sütőpapírral kibélelt tepsibe tesszük. Pizzavágóval 8 darabra vágjuk. Letakarjuk és 1/2 órát kelesztjük. Ha megkelt tetejét megkenjük tojás sárgájával, megszórjuk barna cukorral, és előmelegített sütőben 180 fokon kb. fél óra alatt megsütjük.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése